Blogia
Caro Diario

El Gran Joc de les Olles

Image Hosted by ImageShack.us

ELLA/LEI:El “Gran Joc de les Olles” (Gran juego de las Ollas) que toma el nombre de un juego tradicional el “joc de l’olla” es un juego gastronómico que juego con unos amigos. La mecánica es sencilla, 8 participantes que escogen un ingrediente con el cual se busca una receta y se manda por correo electrónico. Cuando todos han escogido un ingrediente, de entre las 64 recetas recibidas se realiza una votación para escoger un primero y un segundo platos y un postre. Se ponen día, hora y lugar y nos reunimos todos para cocinarlos y comérnoslos. Es el llamado “tastet”.

La primera edición del Joc de les Olles fueron 4 los participantes y cuando se reunieron para el primer Tastet decidieron ampliar el número de participantes invitando cada uno a otra persona. Yo fui invitada gracias a mi amiga Neus. Los ingredientes escogidos para formar el recetario entre la primera y segunda edición fueron: berenjena, albahaca, alcachofa, boletus, queso, nata, zanahoria, piña, manzana, vino, champiñones y chocolate.

Image Hosted by ImageShack.us

En la segunda edición el menú fue: revuelto de ajetes, langostinos y espinacas, filete con calabacín y mousse de chocolate, que cocinamos y nos comimos con ilusión.

La tercera edición acaba de empezar, vamos por el terecer ingrediente, al próxima en escoger soy yo. Escogeré un ingrediente mucho o poco frecuente? Ah! Debereis esperar a que se mande la última receta del ingrediente en juego para satisfacer vuestra curiosidad.

¡Buen provecho!


Image Hosted by ImageShack.us

El Gran Joc de les Olles, que agafa el nom del joc tradicional “joc de l’olla”, es un joc gastronòmic que jugo amb uns amics. La mecànica és senzilla, 8 participants que trien per torns un ingredient. Amb cada ingredient s’ha de buscar una recepta de cuina i enviar-la per correu electrònic als altres. De entre totes les receptes rebudes (8 participants, 8 ingredients 64 receptes) un cop feta la roda es voten un primer plat, un segon i un postre. Es posa data i lloc i ens reunim tots per cuinar-los i menjar-nos-els. És el tastet.

La primera edició del Joc de les Olles els participants van ser quatre i un cop acabada la roda de receptes i fet el tastet van decidir convidar cada un una persona per incorporar-se al joc. Jo vaig ser convidada per la Neus. En la segona edició, doncs, érem 8 els participants. Els ingredients que es van escollir entre la primera i segona edició són: albergínia, alfàbrega, carxofa, ceps, formatge, nata, pastanaga, pinya, pomes, vi, xampinyons i xocolata.

El segon tastet el menú va ser: remenat d’alls tendres amb escamarlans i espinacs, filet amb carbassó i mousse de xocolata al brandy, menú que vem cuinar i vem endrapar amb la il•lusió del que s’ho cuina i s’ho menja i a més, en companyia.

Image Hosted by ImageShack.us

La tercera edició acaba de començar, tot just anem per tercer ingredient, la propera en escollir sóc jo. Escolliré un ingredient poc o molt freqüent a la cuina? Ah! us haureu d’esperar a que l’últim enviï la recepta de l’ingredient en joc per saber-ho.

Bon profit!

5 comentarios

ella/lei -

Ya, pero como se cocina y se come en una casa si los 8 participantes invitan a una persona ya seríamos 16... qué más quisiera yo que cambiar eso, con decirte que él/lui no puede venir... :-(

la sombrilla insolada -

Como a Carol, a mí también me entran ganas de organizar uno...lástima que no cuente con ninguna paciencia para cocinar, que soy un auténtico desastre. Deberíais remodelar el juego, y a la hora del tastet, invitar a algunos.... para que juzguen objetivamente y eso...

Carol -

Mmmmm! M\'entren ganes d\'organitzar un joc de les olles i gaudir del plaer de cuinar, del de menjar i del de compartir amb la gent.
Aqui tens el meu comentari i ara que ja he perdut la por escènica sempre que miri el teu blog no dubtaré en escriure l\'ho molt que m\'agraden els articles.
Petons!!!!

ella/lei -

Em vaig oblidar d'anomenar tots els particpants, l'article està dedicat a ells: Neus, Imma, Carme, Ignasi, Victòria, Jordi i Helena.

Imma -

Molt bé el comentari sobre el Joc de les Olles. Sí que ens ho passem bé sí durant tot el joc, però sobretot el tastet... comprar, cuinar i gaudir d\'un bon àpat amb la resta de participants és una bona culminació del Joc (ideat per la meva germaneta, la Carme).
Apa... a esperar les receptes que ens falten i seguir amb el Joc.
Petonets als altres 7 participants i a tothom que llegeixi això.
Imma (Una de les tastaolletes)