Blogia
Caro Diario

La Laia

Ella/lei: avui 12 de febrer és Santa Eulàlia, la Laia pels amics. Santa Eulàlia, segons la llegenda, va ser una ciutadana de Barcelona que per defensar la seva fe cristiana va ser martiritzada en temps de l'emperador romà Dioclecià a l'edat de 13 anys. Santa Eulàlia va ser la patrona de Barcelona durant molts i molts anys, fins que la Verge de la Mercè li va arrebatar aquest honor, és per això que per la Mercè, el 24 de setembre plou sovint, perquè la Laia plora.
La gegantona Laia va nèixer l'any 1998 i des de llavors en s convida al a festa major petita de la ciutat, que a part de ser petita és per els més petits.
(aquest article està dedicat a la meva nebodeta Laia)
Hoy 12 de febrero es Santa Eulàlia, Laia para los amigos. Cuenta la leyenda que Santa Eulàlia era una jovencita de 13 años que vivía en Barcelona y que, por defender su fe cristiana, fue martirizada en tiempos del emperador romano Diocleciano. Santa Eulàlia fue patrona de Barcelona durante muchos años hasta que la virgen de la Mercè le arrebató ese honor es por eso que, el 24 de septiembre, día de la Mercè, llueve a menudo. Dicen que son las lágrimas de Santa Eulàlia.

La pequeña gigante Laia nació en 1998, y desde entonces nos invita a la Festa Major petita (en contraposición a las grandes fiestas de la Mercè) que no son pequeñas solo por eso, sino porque está dedicada a los niños.
(este artículo está dedicado a mi sobrinita Laia )

4 comentarios

la sombri -

Ostras! Pues el diminutivo es quincelmil veces más "gonito" que el nombre, no me extraña que se haya independizado.

Mola el significado en griego.

Ahí va un regalito:
http://www.misabueso.com/nombres/enjapones.php?namae=Eulalia

;)

ella/lei -

Hola!!! Pues Laia, es un diminutivo de Eulalia, es de esos diminutivos que se han convertido en un nombre independiente.
Eulalia en griego (creo) significa la que habla bien.

la sombri -

Es bonita esa santa con flores en el pelo, no da miedo ni asusta, que es algo que no solo le pasa a los niños sino a mí también.

Laia es un nombre precioso, coincido con Ferran, ¿Tiene algún significado?

Ferran -

Perquè són tan monos els nanos, quan són taaan petits?? :)
M'encanta el nom de Laia!
Records,